ARTYKUŁY


SAMO SEDNO

Kształtowanie doznań i doświadczeń konsumenta z marką, niewątpliwie rozgrywa się na polu emocjonalnym, toteż coraz częściej nowoczesne kampanie reklamowe oprócz ogromnego potencjału perswazyjno-retorycznego, próbują wytworzyć silną więź emocjonalną.

Przeczytaj więcej


KRÓTKA HISTORIA

Sztuka reklamy jest prawie tak stara jak sam handel. W pierwszym okresie jej funkcjonowania jedynym środkiem przekazu (poza informacją słowną) były gliniane tabliczki, na których umieszczano prymitywne rysunki reklamujące określone usługi.

Przeczytaj więcej


TAK NA MARGINESIE

Reklama bez względu na jej rodzaj przenika do naszego życia, języka, wpływa na sposób postrzegania rzeczywistości, jak również na kształtowanie relacji z innymi ludźmi. Czy nam się to podoba czy nie, reklama towarzyszy nam niemal na każdym kroku.

Przeczytaj więcej


NOWA KONCEPCJA ZAANGAŻOWANIA KONSUMENTÓW

Dzisiaj jest, jak jest. Duży budżet marketingowy i nieustanne bombardowanie reklamą we wszystkich możliwych mediach, nie gwarantuje wielkiego sukcesu. Nadszedł już odpowiedni moment, aby zdać sobie sprawę z faktu, iż nie ma mowy o skutecznym marketingu bez wywołania rozgłosu wokół marki, jak również wykreowania bezpośredniej więzi pomiędzy nią, a konsumentem.

Przeczytaj więcej


DZISIAJ LICZY SIĘ KOMUNIKACJA

Profesorowie Uniwersytetu Harward Joe Pine i Jim Gilmore w książce „The Experience Economy” sformułowali tezę, „poza samym produktem i usługą, to doświadczenia konsumenta z daną marką są jednym z najistotniejszych elementów oferty danej firmy”.

Przeczytaj więcej


POTĘGA KONCEPCJI

Dzisiaj powszechnie wiadomo, że najlepszym okresem w roku na zwiększenie sprzedaży jest czas świąteczno-noworoczny. W niektórych sektorach rynku B2C wpływy ze sprzedaży w tym okresie stanowią nawet 40% rocznego dochodu.

Przeczytaj więcej


PRZEJĘCIE KONTROLI NAD ŻARTEM

Podstawą każdej udanej kampanii marketingowej jest komunikat w niej zawarty (werbalny i wizualny). Z badań wynika, że najistotniejszymi elementami skutecznego przekazu są informacje wskazujące różnice pomiędzy reklamowanym produktem, a jego konkurentem.

Przeczytaj więcej


CAŁA PRAWDA O MOICH REKLAMACH

Obecnie funkcjonuje wiele teorii na temat skutecznego marketingu, jak również samego sposobu kreowania marki. Jednak wszyscy specjaliści zgadzają się z jednym faktem, że marka funkcjonuje tylko i wyłącznie w umysłach konsumentów i to właśnie w nich rozgrywa się prawdziwa marketingowa walka o jej przetrwanie.

Przeczytaj więcej


MARKETINGOWA ROZRYWKA

W obecnej sytuacji, gdy we wszystkich statystykach odnotowuje się gwałtowny przyrost użytkowników Internetu dysponujących dużymi transferami danych, prowadzenie intensywnych kampanii reklamowych w tradycyjnych mediach wydaje się krokiem w tył.

Przeczytaj więcej


NOWY MARKETING, CZYLI MARKA W KULTURZE KONSUMENTA

Nowoczesne agencje reklamowe promujące nowe marki coraz częściej kierują swoje działania strategiczne na rynki niszowe. Określają grupy docelowe na podstawie wnikliwej analizy zachowań liderów opinii publicznej, którzy mają największe poparcie wśród swoich środowisk.

Przeczytaj więcej


KULT KREATYWNOŚCI

Ernest Hemingway powiedział, że pisanie kreatywnych reklam jest o wiele trudniejsze niż pisanie powieści. Agencja Benton & Bowles jasno wyjaśniła znaczenie prawdziwej kreatywności, „jeżeli reklama nie sprzedaje produktu to nie jest kreatywna”.

Przeczytaj więcej


PUBLICITY

Od samego początku wiedziałem, że kiedyś mi „zwieją” i trzeba będzie je szukać. Nie spodziewałem się, że nastąpi to tak szybko, a zupełnie nie zdawałem sobie sprawy, jak wielu internautów zaangażuje się w ich poszukiwania.

Przeczytaj więcej


„Ludzie są zazwyczaj bardziej przekonani argumentami, które sami odkryją, niż tymi, które odkryją inni” – Blaise Pascal